Wednesday, November 16, 2011

Berenti..??







betul ke tu salah satu dprd jalan penyelesaiannya....adooiiiiiiiii.......
hari2 bila pk makin sakit kepala....konpius....stresss....

Utk pengetahuan semua, ayah baru je menjalani operation kanser usus kali ke2 di HUKM 2mgu lps..Dr x berjaya utk membuang sel2 kanser yg telah merebak...& dan hanya mengesyorkan utk menjalani rawatan kimoterapi dgn harapan nt sel2 itu akan mati sendiri...waaaaaa tu bukan jawapan yg mengembirakan kami semua...terutama sekali ayah....dah lama sungguh dia menanggung sakit....bermacam2 jenis ubat & rawatan alternatif dah penah kami cuba, namun xberjaya.....

Ayah & mak mmg tinggal bersama sejak Alia lahir dulu, sbb aku x sanggup bg org lain jaga sbb masalah kesihatan jantung Alia dulu...Mak ayah sanggup dtg & tinggal bersama2 utk menjaga anak2 dirumah....Ya Allah....xterbalas sungguh pengorbanan mereka....

Apabila ALia dah selamat menjalani pembedahan jantung, skrg ayah pula sakit....tentulah mak susah hati...kami adik beradik pun sama....skrg ayah perlukan rehat dan jagaan rapi drpd mak, tetapi dgn anak2 kat rumah rasanyer aku telah membebankan lg mereka....sepatutnya skrg masanyer utk mak berikan sepenuh perhatian pada ayah...tp aku????

Rasanyer dah tiba pula masanyer utk aku berkorban utk mereka....x sanggup lg bebankan mereka.....dengan beberapa masalah ditempat kerja, aku mengambil keputusan utk berhenti je....tp husband plak x mengizinkan krn pendapatan dia masih lg x menentu....tp aku?? kene ke aku terus bekerja & membiarkan bebanan menjaga anak2 terus diberikan pada mak ayah? nak mengambil pembantu rumah (maid) rasanyer mungkin TIDAKKK krn pengalaman2 lalu begitu menakutkan....nak menghantar anak2 ke nurseri? aku x sanggup tgk Alia dijaga org lain..anak2 yg lain pun menangis2 xmau dihantar ke nurseri sbb dah biase duduk dirumah......waaaaaaaa apa yg patut dibuat ni....

dengan umur yg semakin meningkat, aku x mengharap apa2 lg dgn kerjaya ku skrg...keadaan & masalah2 di opis yg kurang menyenangkan membuatkan lg aku berkobar utk berhenti kerja...nape aku mesti teruskan kerja kalu hati aku selalu x tenang, teringatkan anak2 & ayah yg sedang sakit dirumah..




Ya Allah.... bantulah aku utk menentukan jalan yg terbaik buat keluargaku ini.....berikan aku kekuatan & kesabaran yg kuat dalam mengharungi segala2nya....hanya kepadaMu saje aku memohon petunjuk....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails