Friday, August 13, 2010

Bapa Pukul Anak Kerana Anak Nak Pakai Tudung!!!

Hari ni saje nak share dgn u all, satu email yg baru je i terima pg td...waaaa sedih wooooo..camni kisahnye.... ...


Aku mengeliat sepuas-puasnya. Nasib baik xdak sape nampak cara aku mengeliat, mahu jatuh saham aku nt..huhuuuu

Tiba2 aku teringat kisah semalam, air mata terus berlinangan, terasa amat sedih dan sayu. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? naper abah x benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis yg sibuk giler. Bussinessman yg senantiasa sibuk. Mak aku lak dah lama xde, meninggal lama dah..sedih sgt.. :(

Dari jendela, cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah2 langsir tingkap. Jam dah 11.00 pagi, perut dah mula lapar. Aku bangun capai tuala dan masuk bilik mandi.

Lepas aku mandi, aku belek2 tubuhku pada cermin, alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! aku akan protes habis2san kalau bapa aku x nak juga bagi aku pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yg aku pilih. Lantak la dgn ahli keluarga aku yg lain. Semuanya x nak pakai tudung! tp aku nak!!!!!

Aku turun ke bawah, baru je nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aiiikkkk, apahal balik awal ni..???

Dalam masa yg sama, aku rasa inilah masa yg terbaik utk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!!

Bila bapa aku buka je pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, "Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!!

Bapak aku terus jegil sebesar2nya. Macam ada api keluar!!

Panggggggggggggggggg!!!!!!!....bapa aku hayun penampar ke muka aku. Tersepuk aku dicelah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhhhh....sampai hati daddy!! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ka kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg x nak......."

Panggggggggggg...!! labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jgn nak bagi aku malu naaaaa!! Hang jgn nak buat pasaiii. Hang nak pakai tudung buat apa??? dah 100 kali aku habaq, LELAKI X PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI x PAYAH PAKAI TUDUNG!!!!! Tu laaa, bila time kelas agama hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup-tup dah jadi ZAZA je...Memang la dlm rumah ni semuanya x bertudung sbb adik hang tu lelaki!!!! Abng hang pun lelaki jugak!!"

Aku yg tersepuk celah sofa terus saje menangis terkedu-kedu...dah ler sakit kene tampaq, kene pelempang. Tudung pun x dpt jugak....


SALAHKAH AKU??? SALAH KAH AKUUUUUUUU....OOOOOO TIDAKKKKKKKKK !!!!!


Kalu comeiiii camni xper lerrr kannn........

ateeee kalu dah camni ruperrr nyerrrr comeiii keee???

Heheheeeeeee.....jgn mareeeee...senda gurau skit2....


==============================================================

Fadhilat Terawih

Malam ke 3: berseru Malaikat di bawah 'Arasy supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails