Monday, August 16, 2010

Ujian dibulan Puasa

Bermula 16 -20 August 2010 ayah akan berada di Hospital Putrajaya. Sehingga keharini dah 5 kali ayahanda saya yg tercinta menjalani rawatan kimoterapi di Hospital Putrajaya. Ayah disahkan mendapat colon cancer akhir tahun lepas. Alhamdullillah beliau telah berjaya dibedah di Hospital Putrajaya dan sehingga kini perlu menjalani rawatan kimoterapi bagi membunuh sel2 di dalam badan. Ujian bertalu2 buat kami apabila pertama kali mendapat berita ayah ada colon canser dan perlu menjalani pembedahan secepat mungkin. Seboleh mungkin ayah tidak mahu dibedah kerana mengikut kata seorang pakar di Hospital Pusrawi, penyakit ayah sgt merbahaya dan jika dibedah, risiko amat besar ayah terpaksa memakai beg najis di luar untuk selama-lamanya.
waaaaaaaaaaaa.....kami tidak berputus harap, lalu membawa ayah menjalani rawatan di Hospital Putrajaya pulak, alhamdullillah mengikut kata Dr pakar di sana, peluang masih ada utk ayah sembuh. Beg najis ayah mmg terpaksa dibuat diluar,ttp tidak lama, ia akan dimasukkan semula selepas habis menjalani semua rawatan dan keadaan beransur baik.....

Gambar semasa kami bercuti di Langkawi

Ayah sangat kuat dan tabah...lepas seminggu dibedah, ayah dah mula buat kerja2 rumah. Ayah x suka duduk diam...Ayah sgt manjakan Alia sbb dijaga olehnya sejak lahir. Bila kat hospital, dia akan selalu bertanya khabar Alia dulu...sbb Alia pun x sihat...(ada masa nt sy cerita pasal kesihatan Alia lak ye..)

Masih ada balance 3 kali lg utk ayah menjalani rawatan kimoterapi. Sahdu rasanye bila lepas berbuka semlm ayah katanya "hmmm start esok, kat hospital aku dah xde selera laaa nak mkn2 mcmni lg.." waaaaaaaaaaaaaa......Semoga ayah lekas sembuh ye....

==============================================================

Fadhilat Terawih

Malam ke 5: Allah kurniakan baginya pahala seumpama orang sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah dan Masjidil Aqsa.

2 comments:

  1. first!! gud job... dah pandaii dahh cantikkan blog...tahniah3...

    semoga tabah menghadapi hari2 mendatang... Redha atas ujian dariNYA...

    ReplyDelete
  2. thanks maksu....lap u...muahhhhhh

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails